Рішення ради безбар'єрності (проєкт)
Україна
Запорізька область
Запорізький район
Петро-Михайлівська сільська рада
виконавчий комітет
Р І Ш Е Н Н Я
12 листопада 2024 року с. Петро-Михайлівка
|
|
№ 109
|
Про створення ради безбар’єрності на
території Петро-Михайлівської сільської ради
Керуючись статтями 38, 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Постановою КМУ №537 від 26.05.2021 р. Про затвердження Порядку проведення моніторингу та оцінки ступеня безбар’єрності об’єктів фізичного оточення і послуг для осіб з інвалідністю, на виконання листа Міністерства розвитку громад та територій України від 21.10.2024 №12915/30/14-24 про створення місцевих рад безбар’єрності, створення місцевих рад безбар’єрності сприятиме поліпшенню якості роботи зі створення безбар’єрного простору, ефективної координації між структурними підрозділами, моніторингу та оцінки досягнення показників,залучення зовнішньої експертизи та налагодження комунікації з мешканцями громад.
виконавчий комітет Петро-Михайлівської сільської ради
вирішив:
1.Затвердити склад ради безбар’єрності на території Петро-Михайлівської сільської ради згідно з додатком № 1.
2. Затвердити Положення про раду безбар’єрності на території Петро-Михайлівської сільської ради, додаток №2.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на начальника Відділу житлово-комунального господарства, земельних відносин, інфраструктури, транспорту, будівництва та архітектури Тетяну НІКІТІНУ.
Сільський голова Світлана ТИЩЕНКО
Додаток 1
Склад ради безбар’єрності при
Петро-Михайлівській сільській раді
Голова ради безбар’єрності – сільський голова Світлана ТИЩЕНКО
Заступник голови – начальник ЖКГ Тетяна Нікітіна
Секретар ради – керуюча справами Петро-Михайлівської сільської ради Валентина МАРЧУК
Члени ради- староста Дніпровського старостинського округу Олексій БРЕХОВ
Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Ольга ЧОРНА
Додаток 2
ПОЛОЖЕННЯ ПРО МІСЦЕВУ РАДУ БЕЗБАР’ЄРНОСТІ
-
Мета, завдання та повноваження Ради безбар’єрності органу
Рада безбар’єрності (надалі за текстом у драфті - Рада) є тимчасовим/постійним консультативно-дорадчим органом при виконавчому органі сільської ради, що утворюється з метою:
-
створення безбар’єрного простору,
-
сприяння захисту й забезпечення повного й рівного здійснення всіма людьми всіх прав людини й основоположних свобод, заохоченні поважання до притаманної їм гідності,
-
системного залучення місцевих громад та їх представників до моніторингу за реалізацією державних політик, стратегічних та операційних документів, та їх ефективністю, в частині створення безбар'єрного простору.
Рада безбар’єрності у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням про Раду безбар’єрності при виконавчому органі сільської ради.
Основними завданнями Ради є:
-
сприяння створенню безбар'єрного простору в 6 напрямах: економічному, освітньому, інформаційному, цифровому, фізичному та суспільно-громадянському, а також перевірці результатів діяльності за 4 складовими - безбар’єрність вулиць і приміщень, безбар’єрність публічних послуг, безбар’єрність товарів загального користування, безбар’єрність публічної інформації,
-
сприяння формуванню та реалізації стратегічних, операційних і фінансових документів та показників виконання щодо системного впровадження конкретних заходів на території громади з тим, щоб в довгостроковій перспективі крок за кроком формувати безбар'єрний простір, враховуючи потреби різних людей, створюючи умови життя комфортні для всіх, прибираючи бар'єри та обмеження,
-
підготовка пропозицій щодо формування та реалізації політики органу місцевого самоврядування у сфері створення безбар’єрного простору,
-
визначення шляхів, механізму і способів вирішення проблемних питань, що виникають під час реалізації державної та місцевої політики на території відповідної громади у створенні безбар’єрного простору,
-
сприяння забезпеченню координації дій органів місцевого самоврядування з питань створення безбар’єрного простору на території відповідної громади,
-
підготовка пропозицій щодо удосконалення нормативно-правової бази та підвищення ефективності діяльності органу місцевого самоврядування з питань створення безбар’єрного простору,
-
моніторинг показників, індикаторів, контрольних точок виконання завдань, зазначених у стратегічному документі і у зв'язку із напрямами безбар'єрності.
-
моніторинг суспільної думки щодо просування у реалізації кроків до безбар’єрного простору.
Рада відповідно до покладених на неї завдань:
-
проводить аналіз стану справ та причин виникнення питань у процесі реалізації місцевої політики у сфері створення безбар’єрного простору
-
вивчає результати діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій з питань створення безбар’єрного простору…;
-
проводить моніторинг стану виконання органами місцевого самоврядування покладених на них завдань або визначених самостійно завдань щодо створення безбар’єрного простору…;
-
бере участь у розроблені проєктів нормативно-правових актів з питань створення безбар’єрного простору;
-
подає виконавчому органу сільської ради розроблені за результатами своєї роботи пропозиції та рекомендації.
Рада має право:
-
отримувати в установленому порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
-
залучати до участі у своїй роботі представників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженнями з їх керівниками), а також фахівців і незалежних експертів ;
-
організовувати проведення конференцій, семінарів, нарад, круглих столів, діалогових зустрічей та інших заходів.
Рада під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, незалежними експертами та громадськістю.
-
Організаційна структура Ради
Раду очолює голова, яким за посадою є сільський, селищний, міський голова.
Рада утворюється у складі голови, заступників голови (за необхідності), секретаря та членів Ради.
Персональний склад Ради затверджує виконавчий орган сільської, селищної, міської ради шляхом прийняття відповідного рішення.
Персональний склад Ради формується та затверджується строком на 2 роки.
Члени Ради виконують свої обов’язки на громадських засадах.
-
Принципи та підходи при формуванні персонального складу Ради
Принципи формування персонального складу Ради визначаються як базис, основні ідеї процесу включення членів у склад такого органу.
При формуванні персонального складу Ради задля забезпечення її ефективності та дієвості слід залучати фахівців з досвідом.
При формуванні персонального складу Ради включити до її складу щонайменше по одному представнику:
-
профільних структурних підрозділів органу місцевого самоврядування,
-
представників громадянського суспільства з відповідним досвідом,
-
профільних депутатських комісій місцевої ради;
-
представників місцевих органів державної влади з релевантним функціоналом,
При формуванні персонального складу Ради важливими принципами є принципи компетентності, прозорості та рівних можливостей.
При формуванні персонального складу Ради забезпечується репрезентативність та включеність різних суспільних груп, зокрема:
-
гендерна рівність (рекомендується забезпечувати представництво однієї статі у співвідношенні щонайменше 30/70 відсотків),
-
представництво різних етнічних та культурних, суспільних груп, врахування соціокультурних особливості населення певної громади ,
-
представництво інституцій громадянського суспільства, громадських організацій,
Кількісний склад Ради визначається із врахуванням кількісного складу населення кожної громади.
-
Форми роботи Ради
Формою роботи Ради є засідання, що проводяться за рішенням її голови з періодичністю визначеною самостійно Радою, але не рідше ніж один раз на квартал.
Засідання Ради веде голова, а в разі його відсутності - заступник голови.
Засідання Ради вважається правомочним, якщо на ньому присутні більш як половина її членів.
Підготовку матеріалів для розгляду на засіданнях Ради забезпечує її секретар.
За результатами засідань Рада готує пропозиції та рекомендації з питань, що належать до її компетенції.
Пропозиції та рекомендації вважаються схваленими, якщо за них проголосувало більш як половина присутніх на засіданні членів Ради.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Пропозиції та рекомендації фіксуються у протоколі засідання, який підписується головуючим на засіданні та секретарем і надсилається усім членам Ради та виконавчому органі сільської ради.
Член Ради, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання. Пропозиції (рекомендації) до протоколу засідання можуть подавати у письмовій формі лише члени Ради, які брали участь у відповідному засіданні, протягом трьох робочих днів з дати його проведення.
Пропозиції та рекомендації Ради можуть бути реалізовані шляхом прийняття виконавчим органом сільської ради або відповідною радою рішення, проект якого вносить орган виконавчої влади відповідно до своїх повноважень.
Кожному засіданню Ради передують зустрічі з представниками громадськості щодо питань та проблематики, пов'язаних із створенням безбар'єрного простору. Про результати таких зустрічей голова Ради або уповноважена ним особа інформує відповідну Раду та пропонує шляхи вирішення озвучених питань та проблем.
Формами роботи членів Ради можуть бути:
-
громадські обговорення та консультації, зустрічі
-
робочі групи та комітети
-
організація конференцій, семінарів, нарад, круглих столів, діалогових зустрічей та інших заходів
-
електронні платформи для залучення громадськості
-
партнерства з громадськими організаціями
Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Ради здійснює виконавчий орган сільської ради.
-
Звітування, аналіз та оцінка ефективності реалізації завдань стратегічного документа
Рада здійснює оцінювання ефективності та результативності реалізації стратегічних документів із створення безбар’єрного простору в територіальній громаді, що ґрунтується на результатах виконання планів заходів та завдань, визначених стратегічними документами та досягнення індикаторів результативності їх реалізації.
Контроль за реалізацією стратегічних документів із створення безбар’єрного простору в територіальній громаді здійснюється визначеними у стратегічних документах органами, шляхом подання до Ради безбар’єрності звітів, не пізніше, ніж через шість місяців після прийняття та затвердження стратегічного документу, а в подальшому - із визначеною Радою систематичністю не рідше ніж один раз на шість місяців.