Протокол ради безбар'єрності
ПРОТОКОЛ
засідання Ради безбар’єрності
"18"лютого 2025 року Місце проведення: с.Петро-Михайлівка
Час проведення: 14:00
Присутні: Члени Ради безбар’єрності
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
-
Визначення проблемних питань у створенні безбар’єрного простору на території в Петро-Михайлівській сільській раді .
-
Затвердження Програми створення безбар"єрних маршрутів на території Петро-Михайлівської сільської ради.
-
Затвердити графік засідання Ради Безбар"єрності на 2025рік.
ВИСТУПИЛИ: 1. – сільський голова Тищенко С.М., яка озвучила проблемні питання , які є на території Петро-Михайлівської сільської ради у створенні безбар"рного простору:
- Пішохідні доріжки в населених пунктах не відповідають вимогам для пересуванню людей на інвалідних візках.
-в аптеці с.Петро-Михайлівки відсутня можливість піднятись до приміщення аптеки , необхідно створити кнопку виклику провізора для обслуговування маломобільних груп населення.
- на автобусних маршрутах для перевезення пасажирів , не має інклюзивного транспорту для перевезення маломобільних груп населення.
- улаштування тактильних табличок на адміністративних будівлях та тактильної розмітки на пішохідних доріжках,
2. Нікітіна Т.А. – начальник житлово-комунального господарства,земельних відносин , інфраструктури, транспорту, будівництва та архітектури ознайомила з програмою створення безбар"єрних маршрутів на території Петро-Михайлівської сільської ради , назвала причини її прийняття (Додаток 1).
3. Марчук В.М. – керуюча справами Петро-Михайлівської сільської ради ознайомила присутніх з графіком Ради бар"єрності на 2025 рік . Запропонувала проводити засідання Ради безбар"єрності один раз на три місяці.
УХВАЛИЛИ: 1. Затвердити Програму створення безбар»єрних маршрутів на території Петро-Михайлівської сільської ради.
2. Затвердити графік засідання Ради безбар»єрності Петро-Михайлівської сільської ради на 2025 рік
3. На черговому засіданні Ради безбар’єрності опрацювати проблемні питання, які потребують першочергового вирішення.
Голова ради ________________ Світлана ТИЩЕНКО
Секретар ради ________________ Валентина МАРЧУК
ПРОТОКОЛ
засідання Ради безбар’єрності
"18"лютого 2025 року Місце проведення: с.Петро-Михайлівка
Час проведення: 14:00
Присутні: Члени Ради безбар’єрності
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
-
Визначення проблемних питань у створенні безбар’єрного простору на території в Петро-Михайлівській сільській раді .
-
Затвердження Програми створення безбар"єрних маршрутів на території Петро-Михайлівської сільської ради.
-
Затвердити графік засідання Ради Безбар"єрності на 2025рік.
ВИСТУПИЛИ: 1. – сільський голова Тищенко С.М., яка озвучила проблемні питання , які є на території Петро-Михайлівської сільської ради у створенні безбар"рного простору:
- Пішохідні доріжки в населених пунктах не відповідають вимогам для пересуванню людей на інвалідних візках.
-в аптеці с.Петро-Михайлівки відсутня можливість піднятись до приміщення аптеки , необхідно створити кнопку виклику провізора для обслуговування маломобільних груп населення.
- на автобусних маршрутах для перевезення пасажирів , не має інклюзивного транспорту для перевезення маломобільних груп населення.
- улаштування тактильних табличок на адміністративних будівлях та тактильної розмітки на пішохідних доріжках,
2. Нікітіна Т.А. – начальник житлово-комунального господарства,земельних відносин , інфраструктури, транспорту, будівництва та архітектури ознайомила з програмою створення безбар"єрних маршрутів на території Петро-Михайлівської сільської ради , назвала причини її прийняття (Додаток 1).
3. Марчук В.М. – керуюча справами Петро-Михайлівської сільської ради ознайомила присутніх з графіком Ради бар"єрності на 2025 рік . Запропонувала проводити засідання Ради безбар"єрності один раз на три місяці.
УХВАЛИЛИ: 1. Затвердити Програму створення безбар»єрних маршрутів на території Петро-Михайлівської сільської ради.
2. Затвердити графік засідання Ради безбар»єрності Петро-Михайлівської сільської ради на 2025 рік
3. На черговому засіданні Ради безбар’єрності опрацювати проблемні питання, які потребують першочергового вирішення.
Голова ради ________________ Світлана ТИЩЕНКО
Секретар ради ________________ Валентина МАРЧУК
Додаток 1
Програма «Створення безбар’єрних маршрутів на території Петро-Михайлівської сільської ради»
ЗМІСТ
Розділ I. Загальні положення
Розділ ІІ. Особливості безбар’єрних маршрутів
1. Термінологія
2. Ознаки безбар’єрного маршруту
3. Складові частини безбар'єрного маршруту
4. Типізація безбар’єрних маршрутів
5. Першочергове облаштування маршрутів
6. Фінансування облаштування безбар’єрних маршрутів
7. Дорожня карта створення безбар’єрного маршруту
Розділ I. Загальні положення
Програма створення безбар’єрних маршрутів у населених пунктах із забезпеченням доступності, комфорту та безпеки пересування маломобільних груп населення, зокрема людей з інвалідністю, літніх людей, батьків з дитячими візками та інших категорій громадян. Вони спрямовані на створення єдиних стандартів організації сільських просторів, доступних для всіх без групи населення.
Програма застосовується до всіх видів транспортно-пішохідних
маршрутів у межах населених пунктів, зокрема пішохідних тротуарів і
переходів, громадського транспорту та зупинок, пішохідних зон і
рекреаційних просторів, громадських будівель і установ.
Основним завданням забезпечення можливості самостійного
пересування по населеному пункту та доступу до інфраструктури для
маломобільних груп населення, створення сприятливих умов для соціальної інтеграції та рівних можливостей у користуванні просторами.
Нормативно-правова база: Закон України «Про основи соціальної
захисту осіб з інвалідністю в Україні»; ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність
будівель і споруд»; Міжнародні нормативи та стандарти, включаючи
Конвенцію ООН про права осіб з інвалідністю.
Основні принципи, при створенні безбар'єрних маршрутів, є:
-
доступність — забезпечення вільного доступу до маршрутів та
об'єктів інфраструктури;
-
безпека — створення умов для безпечного пересування, особливо
на перетинах з транспортними потоками;
-
зручність — максимальне полегшення пересування для всіх
категорій маломобільних груп;
-
інформативність — наявність зрозумілих вказівників, навігації та
інших засобів орієнтації;
-
сталість — використання довговічних та екологічно безпечних
матеріалів.
Впровадження безбар'єрних маршрутів є сферою відповідальності
місцевих органів влади, які мають забезпечити:
-
збереження чинних стандартів доступності під час планування,
будівництва та модернізації інфраструктури;
-
регулярний моніторинг стану маршрутів та підтримка їх у
належному стані;
-
залучення громадськості до процесу планування для врахування
всіх потреб маломобільних груп населення.
Впровадження цих методичних рекомендацій дозволяє значно підвищити якість сільського середовища, забезпечити всім громадянам рівний доступ до інфраструктури, сприяти соціальної інтеграції маломобільних групп населення та створити комфортні умови для всіх мешканців і гостей населених пунктів.
Розділ ІІ. Особливості безбар’єрних маршрутів
1. Термінологія
Безбар’єрний маршрут – організований транспортно-пішохідний шлях
з інклюзивним громадським транспортом, забезпечений засобами
доступності, зручності, інформативності та безпеки для маломобільних груп населення.
2. Ознаки безбар’єрного маршруту
1) Має точку початку та кінця.
2) Сполучає житлові будинки та заклади охорони здоров’я, центри
надання адміністративних послуг і соціальних виплат, а також інші громадські будівлі.
3) Складається з елементів дорожньо-транспортної мережі, зупинок
громадського транспорту та будівель і споруд транспортної інфраструктури.
4) Відсутні бар’єри для переміщення маломобільних груп населення.
5) Наявний доступний громадський транспорт.
6) Наявна інформаційна, візуальна та тактильна навігація.
3. Складові частини безбар'єрного маршруту
А (об’єктна частина) - від місця проживання (будинок, квартира,
кімната) до межі (червоної лінії) вуличної мережі населеного пункту;
Б (муніципальна частина) - в межах вулично-дорожньої мережі
населеного пункту.
Муніципальна частина:
Для забезпечення руху в межах населеного пункту включає
доступність:
• пішохідних та автомобільних доріг, тротуарів;
• перехресть, транспортних розв’язок;
•зупинок громадського транспорту;
• велодоріжок.
Для забезпечення сполучення з іншими населеними пунктами в
межах територіальної громади включає доступність :
• автозупинок;
• рухомого складу транспорту;
Прилегла до об’єкта територія:
Принаймні один безбар’єрний маршрут повинен бути забезпечений до
доступних входів на об’єкт із точок прибуття на ділянку, де передбачені:
• паркінг та зони посадки пасажирів (для осіб, що приїхали на
автомобілі);
• громадські вулиці та тротуари (для пішоходів);
• кожна зупинка громадського транспорту (для осіб, що приїхали на
громадському транспорті).
Об’єктна частина.
Включає доступність для маломобільних груп населення:
• шляхів руху від місць прибуття до входів у будівлю (пішохідні
доріжки, сходи пандуси, хвіртки);
• елементів вхідної групи до будівлі (ганок, сходи, пандуси, вхідні двері)
шляхів руху всередині будівлі: горизонтальних та вертикальних
(вестибюль, коридори, сходи, внутрішні двері );
• шлях всередині приміщень, де надаються послуги (кабінети,
приймальні, зали) та житлових приміщень;
• евакуаційних шляхів руху;
• укриття (за наявності у будівлі).
Доступність маршрутів до житлових приміщень включає:
• облаштування входів до багатоквартирних будинків, вхідних та
внутрішніх дверей;
• планування житла із забезпеченням достатнього вільного простору для
маневрування кріслом колісним.
4. Типізація безбар’єрних маршрутів
За схемою просторової організації маршрути можуть бути лінійними та кільцевими.
5. Першочергове облаштування маршрутів
Відповідно до Пріоритетів створення безбар’єрного простору (фізичної
безбар’єрності) у населених пунктах:
• Житлові масиви, квартали
До пріоритетних безбар’єрних об’єктів:
• Заклади охорони здоров’я
• ЦНАП
• Заклади соціального захисту населення
• Споруди цивільного захисту
6. Фінансування облаштування безбар’єрних маршрутів
Об’єктна частина:
Фінансування пристосування будівель та прибудинкової території за
рахунок власників (балансоутримувачів) об’єктів: приватна власність
(приватні або юридичні особи), комунальна власність (органи місцевого
самоврядування).
Муніципальна частина:
Фінансування пристосування вулиць (пішохідних шляхів, переходів, зупинок громадського транспорту) та рухомого складу громадського транспорту за рахунок:
- коштів місцевих бюджетів;
- залучення коштів міжнародних організацій, донорських установ (за
наявності);
7. Дорожня карта створення безбар’єрного маршруту
1. Провести моніторинг безбар’єрності об’єктів та вулиць, що є
пріотитетними для створення безбар’єрного середовища у населеному
пункті.
2. Нанести об’єкти на картографічну основу.
3. Зазначити оцінку даних закладів, установ та об’єктів: безбар'єрні,
частково безбар'єрні чи бар’єрні.
4. Визначити точки початку і кінця маршруту, протяжність у км
відповідно до потреб маломобільних груп населення.
5. Визначити заклади, установи та інші об’єкти, до яких веде маршрут.
6. Визначити зупинки громадського транспорту, які знаходяться вздовж
маршруту, та наявність інклюзивного громадського транспорту, що
проходить маршрутом.
7. Визначити елементи вулично-дорожньої мережі, що потребують
облаштування доступності.
8. Провести заходи з облаштування об’єктів для забезпечення
безбар’єрності маршруту.